Minusgrader

Alla inlägg under december 2013

Av Rebecka Williamson - 5 december 2013 20:27

 

Mitt hjärta det skriker så högt nu. Jag kan inte andas. Död, på riktigt. Men jag blundar för allt jag ser, skrattar och ler. Ingen får se att jag gråter. 

 

 

Av Rebecka Williamson - 3 december 2013 23:31

Allt har två sidor.

 

Det ni ser utåt och det som är

 

innanför.

 

Om man bara lyssnar.

 

Jag hatar mig själv och jag älskar

 

mig själv. 

Av Rebecka Williamson - 3 december 2013 19:05

Jag fantiserar, svärmar,bygger

 

luftslott, försjunker i

 

grubblerier.

 

Jag grips av ångest, oro, vånda, 

 

fruktan och panik.

 

          

JR

Av Rebecka Williamson - 2 december 2013 19:50

To me punk is about being an individual,

and going against the grain,

and standing up and saying "this is who I am"

- Joey Ramone

 

     

Av Rebecka Williamson - 2 december 2013 19:22

 

Mest av allt så saknar jag nog sena sommarkvällar i Krokfors, cigaretter och nakenbad. 

 

 

 

Av Rebecka Williamson - 1 december 2013 21:27


Dina armar runt min kropp, tätt intill. Vi rörde oss i takt till musiken, ramlade ner i min säng. Dina kyssar över hela mig, berusade och unga. En midvinternattsdröm. Försiktigt, hud mot hud. Kyssar mot min hals. Prins. Och prinsessa. Vi kom tillsammans i december, kristmånad. 

Av Rebecka Williamson - 1 december 2013 01:44

 

Det tog verkligen alldeles för lång tid att bli ung. Allting var alldeles för tungt. Jag hann förblöda och dö hundratusentals gånger, gå sönder. Jag var obegriplig. En exploderande katastrof. Somnade och försvann, vaknade som damm.

Av Rebecka Williamson - 1 december 2013 01:03

Det gjorde mig ont att höra hans röst, inte för att jag saknar honom utan för att han gjorde mig liten. Hans röst, full i november. Jag helt orädd. Och så gick jag hem, lite omskakad tror jag, lite ledsen. Han frågade om det var lugnt, men det är aldrig lugnt. Jag kommer i all tid och evighet skämmas, bära med mig en ångest föralltid. En komplett idiot, var du. Och jag skäms för att jag lät dig vara det, och jag skäms för att jag var ditt offer. För att jag fick lekas med. Jag har varit så liten, så skör, så ledsen. Och jag skäms för att jag lät mig vara det. Jag blundar, vad är det som känns. Vad känner jag. Ingenting, bara liv. Och universum är ett monster, vi två. Nej, varför då. 

Ovido - Quiz & Flashcards