Minusgrader

Alla inlägg under augusti 2014

Av Rebecka Williamson - 28 augusti 2014 20:12



Hej.

Jo det är bra med mig.

Mig med. 

Idag iallafall.

Imorgon också kanske.

Det är bara det att det regnar sot ibland över kvarter som mina. 

Men det börjar stillna.

Himlen blir lite blåare, och jag lite skönare.

Det är fint tycker jag. 



 




Av Rebecka Williamson - 27 augusti 2014 21:40



Det började i centrum.

Där var du.

Jag var här.

Naken under täcke. 

Blundar.

Sover.

Tänker.

Drömmer. 

Det slutade här hos mig.

Vi blundar.

Sover. 

Tänker.

Drömmer. 

Du och jag.

Det kommer bli bra det här, sa hon

Jag tror.

Jag tror på så mycket. 

På henne.

Och på oss. 

Fina.

Jag hatar hur du känns.

Men jag tycker så mycket om,

din han i min.

I augusti helvete.



 
 

Av Rebecka Williamson - 22 augusti 2014 17:24



Lider av brist på dig idag, och igår också, och alla andra dagar innan det. Jag blundar och tänker på kyssar och kramar under täcket på mitt rum. Jag tänker på din röst, på fina ord och på känslor. Och så tänker jag på dina fingrar hur dom ritar symboler mot naken hud. Din hand i min. Det är fina dagar. Jag är rätt kär i dig, viskade jag med gråten i halsen. Rätt så sjukt jävla äckligt kär faktiskt, tänkte jag och log i hemlighet. 



 



Av Rebecka Williamson - 22 augusti 2014 16:37



Hur känns det? Jotack, bra. Tom blick ner i asfalt. Det är bara det att fula saker ibland är de vackraste. Tårar är ibland mer än skratt. Slag är ibland mer än kramar. Och så tror jag på hat, och på utplåning av människoarten, och på ingenting alls. Jag tycker om regn och åska, blåmärken som värker, och att vara naken i iskall snö. Hur mår du nu då? Jotack, det är okej med mig det gör bara väldigt ont ibland, och ibland känns ingenting alls. Det är så svårt det där.

 

 

     


     


Av Rebecka Williamson - 19 augusti 2014 01:11



Åt helvete med blåa knän, sorgliga synder och gator som alltid tar slut. Jag vill ha sprit, poliser och förbjudna skyltar. Nej nej nej. Jag vill ha dig naken i baksätet i min bil, jag vill ha dig lycklig på bargatan och i och utanpå. Åt helvete med himlen. Jag kommer aldrig dit ändå. Och det är tomma ord alltihop. Saker jag tänker. Periferin. Ytterzoon. Marginal. Jag vill inte förlora dig. nej nej nej 

Av Rebecka Williamson - 12 augusti 2014 17:31



Fingeravtryck mot naken hud

Jag längtar, och saknar och tänker

Din ryggrad

Konturer

Jag ritar i hud

Symboler

Va försiktig nu

På riktigt 

Armar som hårt omfamnar 

Jag väljer dig 

För att det är din hud jag känner

För att det är dina ögon jag ser

För att jag älskar, jag älskar, jag älskar hur du ler 



 



Ovido - Quiz & Flashcards