Minusgrader

Alla inlägg under juli 2014

Av Rebecka Williamson - 29 juli 2014 16:48



Jag tror att saker börjar kännas lite lättare nu. Trycket över bröstet är inte längre lika hårt. Allt som gör ont börjar avta. Sakta sakta. Vårdepression. Var det någon som sa. Ingenting värt att skära sår i handleder för. En illusion. Besviken. Jag kommer bli kär, full och lycklig. Nejnejnej. Och det konstiga är att jag är ju allt det där. Jag skriver poesi, skrattar, äter ost, hånglar rätt ofta, lyssnar på Håkan och punk, dansar och dricker vin, ibland blir jag kär och så längtar jag efter en massa bra saker som en egen stad, en egen lägenhet, nytt, och att bli äldre och att lära mig nya saker. Jag växer upp och faller in och blir allt jag alltid velat bli. Kär, full och lycklig. Jajaja. 



 




Av Rebecka Williamson - 26 juli 2014 14:08



Sånt som förenar är sånt som bryter upp

Så är det, så är det, så är det. 

 


  

Av Rebecka Williamson - 26 juli 2014 13:24



Du flyr från känslan

Sa hon

Den finns där av en anledning


Egentligen så hade jag hoppats på att få en lång lista på enkla läkande recept. Som att skrika ut över allt där nere. Eller springa naken genom stan en helt vanlig sommarnatt i juli. Eller att kasta ägg på radhus där helt vanliga människor finns. Eller dricka vin på uteserveringar med människor som klappar på axeln och säger "jag förstår hur du menar, jag förstår precis". Eller rida genom skog på en vit häst på en av dom vackraste av sommarnätter. Bjud in, bjud ut och bjud upp. Lev inte för lite. Du hinner inte andas, livet är för kort för att du ska hinna andas. Sluta. 

Istället skrev du ut recept på långa läkade processer. Gör såhär, tänk såhär. Andas, andas, andas. Tanke, känsla, handling. Sluta gå sönder. Det finns andra sätt att kännas på, vi hjälps åt du och jag. Tack sa jag, ha en skön semester nu. Stelt leende. Hejdå. 


Du är så rädd för att inte leva tillräckligt

Så rädd för att inte ta vara på

 

 

 



Skapa flashcards