Minusgrader

Alla inlägg under februari 2016

Av Rebecka Williamson - 23 februari 2016 20:45



Åt helvete med blåa knän, sorgliga synder och gator som alltid tar slut. Jag vill ha sprit, poliser och förbjudna skyltar. Nej nej nej. Jag vill ha dig naken i baksätet i min bil, jag vill ha dig lycklig på bargatan och i och utanpå. Åt helvete med himlen. Jag kommer aldrig dit ändå. Och det är tomma ord alltihop. Saker jag tänker. Periferin. Ytterzoon. Marginal. Jag vill inte förlora dig. nej nej nej

 

 

Av Rebecka Williamson - 19 februari 2016 13:12



Hamnade i en taxi påväg någon annanstans. Vi pratade om vapendraman och draman överhuvudtaget. I någon annans lakan rörde han mig. Fingrar mot trasig hud. Jag hatar dig. För att du etsat dig fast på min näthinna varje gång någon rör mig. Varje gång någon känner för mig. 



Av Rebecka Williamson - 19 februari 2016 12:56



Hon grät tårar på bartoalett. Beklagade sig över änglar som kanske inte förstod. Men änglar förstår alltid. Änglar är väktare, rådgivare, domare och krigare. Precis som du, tänkte jag. Änglabarn.

 


















Av Rebecka Williamson - 19 februari 2016 12:36



Jag börjar bli kär tror jag. Lite kär. Lite förälskad. Försöker att inte känna någonting. Se allt i svartvitt. Det blir enklast så. Skrev en gång att du är det finaste som finns. Då var jag också kär. Fast i någon annan. Livrädd går jag över aska. Alltid påväg nånstans. Antingen med tårar i öga eller euforisk. Galen. Snart har jag möte. Vi ska strukturera, planera. Sen ska jag gå hem. Och låtsas som att allting är som vanligt igen.



Av Rebecka Williamson - 3 februari 2016 21:39



Någon skrev någonstans "leva life". Ja tänkte jag, kanske det. Snart fyller jag 19. För något år sen tänkte jag att jag behöver nog inte leva många år till. Jag har ju gjort allting jag vill nu. Nu är det mest ångest. Ingenting. Jag har inte gjort någonting. Supit mig full här i staden bredvid. Spårat ur och blivit kär. Snart tar jag studenten. Studentresa till Magaluf med världens eldsjälar. Jag ser framemot att dränka mig i billiga drinkar på någon bargata med tjejer som rockar hela min värld. Sen är det slut. Hejdå. Tack och adjö. Men jag tror att det blir bra. Att vara vuxen är nog mer jag.

Skapa flashcards