Minusgrader

Alla inlägg under november 2013

Av Rebecka Williamson - 22 november 2013 09:40

Sjukanmäld för restan av livet typ. Vemodigt, litegrann. Aldrig mer tillbaka. Vad dålig jag är.

Av Rebecka Williamson - 14 november 2013 19:52

"Det var en sådan kväll då man längtar

fast man vet inte vart"

 

Astrid Lindgren

 

 

Av Rebecka Williamson - 13 november 2013 15:29

Igår så fylldes mammas röst av tårar, hon grät nästan. Jag saknade hennes armar runt min lilla kropp, hos henne får jag vara liten. Hon bara håller i och håller om, och jag behöver inte säga nånting hon förstår ändå. Det var måndagskväll. Höst och svart i mitt fönster. Mamma sa att jag var en ängel. Hon frågade om jag inte märkte det själv, om jag aldrig hade tänkt på det. Jag log. Skrattade. Hon sa att jag hade en ängel i mig, så sa hon. Och jag älskar henne. Ängeln i mig. Min alldeles egna mamma.

Av Rebecka Williamson - 8 november 2013 21:29

Är det meningen att man i ångest ska möta livet. Putta ner mig, sparka mig. Tills jag nästan förblöder. För då, då måste jag resa mig trots att jag är halvdöd. På iskall asfalt, blåslagen av livet. Och alla förväntar sig att jag ska vara precis lika stark.

Ovido - Quiz & Flashcards