Minusgrader

Alla inlägg den 14 december 2013

Av Rebecka Williamson - 14 december 2013 17:22

Jag stannar uppe nätter igenom, hoppas på att någonting ska hända mig. Men ingenting händer, och jag somnar lite ledsen, lite rädd. Med alldeles för mycket hopp, alldeles för mycket tro. Slår du ner mig, förstör mig så viskar mitt hjärta ändå. Imorgon är en ny dag, då kanske det är vi två. 



Av Rebecka Williamson - 14 december 2013 14:47

Lokalen är ångande het. Vi skriker tillsammans, blir ett. Utanför är världen iskall, innanför en kvav sommarnatt. Allting är så starkt, så mycket kärlek och ömhet att jag drunknar. En hand mot min axel. Magneter, ingen kan slita sig. Vi blir förälskade. I livet och varandra. Lucia natt, innanför en kvav sommarnatt. Jag drömmer om din kropp den kvällen, varmt omslingrad i dina armar. Jag tycker så mycket om dig.

Av Rebecka Williamson - 14 december 2013 12:24

 

Att få krypa ner under täcket och få värme.

 

Då skulle allt upphöra. 


Allt som så länge funnits i oss och tryckt på.

 

Hat, ångest och misär.

 

Att få krypa ner under täcket och få värme.

 

Vi två, jag önskar att det var så.

 

        

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards