Minusgrader

Alla inlägg den 23 mars 2016

Av Rebecka Williamson - 23 mars 2016 00:31



Idag googlade jag på sexuellt våld gentemot kvinnor i krigsdrabbade länder. Hela skolan var finklädd i kostymbyxor och stilettklackar. Genomgick irriterande samtal med en fin vän. Kokade kaffe hos mormor. Hörde Ella sjunga så vackert att jag blev lycklig i hela kroppen. Och stirrade stint in i ögon jag börjar bli kär i. Varm i hela kroppen sjönk jag ner i en äcklig gammal skinnsoffa till ljudet av the cure live på dvd. Tänkte på kärlek och att Ella nog är det finaste jag har än idag. I helgen ska jag tillbaka till stallet. Äntligen. Längtar efter svart päls mot mina fingertoppar. En varm mule mot min kind. Så enkelt och så fint på samma gång. Älskade häst. Älskade Ella. Älskade liv. Tänk om även jag kan bli lycklig en dag.

Ovido - Quiz & Flashcards