Minusgrader

Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

För våra minnen

Av Rebecka Williamson - 22 juni 2014 14:07





Den natten blev vi kära i de vet du. Starstruck. Rökte cigaretter med smak av mint med en lodis och en slaktare. Det var rätt fint ändå. Lagomt full. Sen kom Joel, och vi höll hand i en kvart eller så. Och nästan allting kändes bra då, för hans ögon fick mig att drunkna bland alla andra. Som klippt ur silkespapper var han, skräddarsydd. 

Sen fick vi sommarlov. Jag och alla andra. Vi åkte bil hem från kyrkan, hamnade i säng och somnade. Ute regnade det och när kvällen kom så cyklade vi iväg till en lägenhet i Källviken och firade att vi lever.

Det var en fin kväll tycker jag. Alla var på riktigt. Allt var på riktigt. Och jag tyckte om människorna och stämningen. Jennie däckade innan klockan ens slagit 11. Och jag tänkte att jag och hon som ligger där vi är bästa vänner tills vi dör, sen går livet vidare precis som förr. Det är så, har alltid varit så, kommer alltid vara så. 

Gummibåtsrace i falu ån. Den absolut bästa och sämsta dagen i mitt liv. Med mormor som åskådare drack vi öl och sprit i en badring med hål i. Förorenat vatten, och kyssar från olykliga själar. Timmarna efter bestod av ångest och misär. Det gjorde ont, det gjorde ont, det gjorde ont. Och jag kämpade för att hålla ihop, inte gå sönder. Jag tycker så mycket om dig, men inte tillräckligt mycket.

Andra natten med Pullan i mitt hus. Kinda perfect, huuh?! Vi eldade och badade nakna den kvällen. Skedade på ett tak mitt ute i skogan. Jag älskar er, jag älskar er, jag älskar er. 

Ännu mera iskallt natt bad. Det var sommar och Sebbe skickade fina sms den natten. Pappa kom på oss med att shotta och jag hånglade med nån framför en lägereld den natten. Det bara blev så. Som allt annat som bara blir. Jag åker med, och jag försöker.

Midsommar. Den natten var helt okej fab. Började med blommor och små grodorna. Sedan twerkade vi till hoffmaestro. Det blev natt och vi ordnade mys i våran lånade lägenhet. Kramades med goda vänner och bekanta, drack rent och loka crush. Tröttnade och försvann över till grannarna. Där hittade jag någon form av sportjournalist som hamnade jätte nära, han krönte mig till drottning och kysste mig nästan hela tiden. Allting var så fint den natten. Jag läker mer och mer. Sår blir till ärr och jag blir hel igen.

Morgonen därpå åt vi pizza och kebab på golvet i vardagsrummet. Allting var tyst, bara ljudet av trötta själar överallt omkring mig. Det var en bra morgon.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka Williamson - 16 december 2020 15:55

hej.   Skriv inte, sa han. Det enda som hållt mig levande ska dö. Det sista farmor sa. Sluta aldrig skriva nu. Tre hårda smällar i väggen. Jag håller för hans öron. Var det såhär det kändes. Alla hårda smällar i väggen. Jag har hört dom så mång...

Av Rebecka Williamson - 4 januari 2020 15:32

Lördag till lördag. Mjuk päls mot min handflata. Varmt. Tryggt. Andetagen under min hand avtog. Nu är han borta sa hon och lämnade rummet. Jag borrade in mitt ansikte i din päls. Tog ett sista andetag och lämnade det hos dig. Sov gott nu lillebror, t...

Av Rebecka Williamson - 14 januari 2019 13:08


    Vännen min. Att du snart inte längre finns runt hörnet skrämmer mig så mycket. Vännen min som alltid höll i och höll om. Vännen min som sa det där är ingen bra idé. Tack för att du har räddat mig från så mycket hjärtesorg. Tack för alla killa...

Av Rebecka Williamson - 14 januari 2019 12:54


    Jag kan inte rå för det älskling. Kan inte rå för att jag sjunker ihop vid frukostbordet. Kan inte rå för att jag blir stum. Konstig. Jag är inte särskilt ledsen egentligen. Bara fast i gamla mönster. Fast i att det ska göra ont. Jag smakar p...

Ovido - Quiz & Flashcards