Minusgrader

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2015

Vad jag tänkte skulle bli en låttext, förlåt

Av Rebecka Williamson - 10 oktober 2015 01:38



Debaser strand

Bargatan i ett annat land

En gång liten med livet i min hand

En annan dag stor och dum

Med längtan till Uppsalas hamn


Rök från lucky strike

Blir till rök av kall november

Allting här blev till ishall 

Du jag oss vi

Vi blev till avfall

Akutfall


Vad var det där

Armar runt ungdomskropp

Du sa, för mig tar det aldrig stopp

Var det du jag oss vi 

Eller ingenting alls

Vad var det där 

Glassplitter och glitter

Stanna hos mig

Jag älskar dig 


Jag drömde om turné 

Jag ville göra succé 

Full och galen mitt i finalen 

Det blev ingenting

Ingenting blev

What is love och det sved


Januri, Februari, Mars, April 

Onsdagar

Spritfylla

03.30 på en nattbuss mot han

Mot kvarter där ingenting längre fanns

Falla i gråt till nån dålig låt 

Och trasiga knän mot kall asfalt 

Du var, du är allt


Vad var det där

Armar runt ungdomskropp

Du sa för mig tar det aldrig stopp

Var det du jag oss vi 

Eller ingenting alls

Vad var det där 

Glassplitter och glitter

Stanna hos mig

Jag älskar dig 


Vad var det där

Armar runt ungdomskropp

Du sa för mig tar det aldrig stopp

Var det du jag oss vi 

Eller ingenting alls

Vad var det där 

Glassplitter och glitter

Stanna hos mig

Jag älskar dig 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecka Williamson - 16 december 2020 15:55

hej.   Skriv inte, sa han. Det enda som hållt mig levande ska dö. Det sista farmor sa. Sluta aldrig skriva nu. Tre hårda smällar i väggen. Jag håller för hans öron. Var det såhär det kändes. Alla hårda smällar i väggen. Jag har hört dom så mång...

Av Rebecka Williamson - 4 januari 2020 15:32

Lördag till lördag. Mjuk päls mot min handflata. Varmt. Tryggt. Andetagen under min hand avtog. Nu är han borta sa hon och lämnade rummet. Jag borrade in mitt ansikte i din päls. Tog ett sista andetag och lämnade det hos dig. Sov gott nu lillebror, t...

Av Rebecka Williamson - 14 januari 2019 13:08


    Vännen min. Att du snart inte längre finns runt hörnet skrämmer mig så mycket. Vännen min som alltid höll i och höll om. Vännen min som sa det där är ingen bra idé. Tack för att du har räddat mig från så mycket hjärtesorg. Tack för alla killa...

Av Rebecka Williamson - 14 januari 2019 12:54


    Jag kan inte rå för det älskling. Kan inte rå för att jag sjunker ihop vid frukostbordet. Kan inte rå för att jag blir stum. Konstig. Jag är inte särskilt ledsen egentligen. Bara fast i gamla mönster. Fast i att det ska göra ont. Jag smakar p...

Ovido - Quiz & Flashcards